Pentru mulți antreprenori, să fii propriul șef înseamnă să ai un job full-time, 24/7, ceea ce este obositor și poate duce la epuizare la un moment dat. Iar atunci va dispărea și pasiunea datorită căreia ai ales calea antreprenoriatului. Pentru a evita asta, trebuie să existe un work-life balance - să stabilești un echilibru între timpul petrecut la muncă și timpul personal, dacă să vrei să rămâi fericit, sănătos și productiv. De aceea, am făcut o listă cu șase aplicații mobile care te ajută să îmbini eficient munca și viața personală.

1. Identifică problema

Înainte să poți veni cu o soluție potrivită pentru un echilibru între muncă și viața personală, trebuie să identifici problema, iar asta înseamnă să îți dai seama cum te poziționezi față de cele două concepte. Cât timp petreci la serviciu, cât de des termini proiecte acasă, cât de des mergi în călătorii de serviciu, întâlniri de afaceri și evenimente din industrie? Pentru a răspunde la aceste întrebări, poți instala aplicațiile TimeTune, pentru Android, sau ATracker, pentru iOS, care te vor ajuta să îți monitorizezi rutina și îți vor oferi date din care să afli cum îți petreci, de fapt, zilele. Ulterior, vei putea să găsești soluții prin care să stabilești un echilibru între muncă și viața personală.

2. Controlează conectivitatea

Cu noile telefoane și tehnologii devine din ce în ce mai ușor să avem acces la WiFi oriunde. Au fost chiar dați și bani de la UE pentru WiFi în spații publice, fiind și orașe românești înscrise în programul WiFi4EU. Pe de o parte, este bine că poți rezolva o urgență când lipsești de la birou, dar, pe de altă parte, asta poate însemna că îți afectează viața personală. Aplicația mobilă Space îți oferă instrumentele necesare pentru a-ți controla viața din online, ajutându-te să înțelegi cât de legat ești de telefon. Aceasta monitorizează aplicațiile pe care le folosești și pentru cât timp, apoi te atenționează dacă ai petrecut prea mult timp pe una dintre ele. În plus, îți poți stabili un program, astfel încât să-ți blocheze accesul la anumite aplicații, inclusiv cele de mesagerie, în anumite intervale de timp.

3. Gestionează stresul

Supraîncărcarea programului cu prea multe sarcini poate duce la stări de anxietate, îngrijorare și chiar frică de eșec. Acestea pot avea un impact negativ atât asupra sănătății, cât și a productivității la locul muncă. Pacifica te poate ajuta să îți eliberezi mintea, astfel încât să dai ce e mai bun din tine la muncă și acasă. Aplicația îți oferă instrumente de psihologie pentru a aborda stările negative pe baza terapiei comportamentale cognitive, a meditației, relaxării și a monitorizării stării de spirit / sănătății. Pacifica te ajută cu stările de stres sau anxietate, punând la dispoziție peste 25 de exerciții audio pentru respirație profundă, relaxare musculară, vizualizare pozitivă, meditații de mindfulness și multe altele.

4. Păstrează legătura

Tehnologia ne aduce împreună fiind pe diferite continente, dar, în același timp, este o scuză să ne întâlnim mai des cu persoanele apropiate. Menținerea legăturilor cu prietenii și familia este una dintre cele mai bune moduri prin care să menții o stare emoțională sănătoată. În plus, întâlnirile cu aceștia te-ar forța să pleci de la muncă imediat după încheierea programului de muncă sau măcar să iei o pauză de prânz. Aplicația Connect te ajută să păstrezi legătura cu persoanele din lista de contacte din telefon, email și conturile de social media, îți arată când cineva este în vecinătate și îți permite să faci rapid un plan pentru seară, ca să nu mai găsești nicio scuză.

5. Rămâi organizat

Uneori, cea mai mare barieră pentru a rămâne concentrat la locul de muncă o reprezintă o mulțime de alte lucruri care te fac să fii cu mintea în alte părți și nu te poți concentra. Aplicația mobilă Cozi te scapă de aceste griji prin a-ți aduce toate aceste informații într-o singură platformă. Aceasta include un calendar, o listă de sarcini, o listă de cumpărături, un jurnal și chiar un manager de rețete. Partea bună este că oricine din familie poate avea acces la ele, astfel că activitățile și responsabilitățile pot fi gestionate mai ușor și coordonate mai simplu.

6. Planifică-ți timpul

Cu fiecare zi, pare că timpul trece tot mai repede. Ți-ai propus ca săptămâna asta să ajungi la sală, într-un final, să ieși în parc să citești o carte și să începi un curs pe care îți doreai demult să-l urmezi. Dar te trezești că iar e vineri, ai făcut ore suplimentare cât pentru încă o jumătate de săptămână de muncă și nici nu ai apucat măcar să îți aprovizionezi frigiderul. Aplicațiile Weekly Planner pentru Android și Week Plan pentru iOS te împing să îți planifici săptămâna în așa fel încât să ai timp pentru ceea ce contează. Ambele te ajută să îți organizezi activitățile de rutină și îți amintesc de ceea ce ai promis că vei face pentru tine.