De la începutul pandemiei de Coronavirus, românii antreprenori au trebuit să se adapteze. Unii au pierdut, alții au rămas la fel, iar alții au câștigat, dar aproape toți și-au dat seama că elemente ale digitalizării trebuie implementate în firmă. Fie că e vorba despre ecommerce sau pur și simplu semnături digitale.

„Digitalizarea e soluția pentru noua realitate. Ne încurajăm clienții companii să folosească mai mutl canalele digitale și consultanța la distanță”, a spus Antoaneta Curteanu, vicepreședinte al Unicredit Bank în cadrul conferinței organizate online.

În privința clienților Unicredit, aceștia au la dispoziție două soluții - Business Net, care e internet banking-ul desktop și Business Mobile, care este aplicația mobilă. Unicredit a anunțat adăugarea mai multor facilități pentru clienți în aplicația mobilă, ca să poți să faci business oricând.

„96% din tranzacțiile și plățile care se fac se fac în mediul digital, iar ambiția este de 99%, iar 98% din retragerile de numerar se fac de la ATM-uri, nu de la casierii”, săune Antoaneta Curteanu despre performanța băncii în relația cu firmele care au conturi la Unicredit.

Mobile banking pentru antreprenori

Alexandru Mihălache, Head of Digital la Unicredit Bank, a vorbit despre noua aplicația Business Mobile, dedicată clienților persoane juridice.

Astfel, 80% din clienții IMM ai Unicredit folosesc aplicația Business Net, adică internet banking desktop, iar 30% din clienții IMM folosesc aplicația Business Mobile, disponibilă din 2016. De săptămâna aceasta, ea va avea noi facilități.

„În prima jumătate a anului utilizatorii din zona IMM au crescut cu 22%. E o deschidere a companiilor să utilizeze soluții digitale bancare, nu numai de la începutul anului, dar tendința exista deja din anii precedenți”, spune Mihălache.

Ce pot să facă firmele în aplicația de mobil de la Unicredit?

  1. Plăți în valută
  2. Plăți către conturi de trezorerie
  3. Se extind șabloanele de utilități, acesta fiind cel mai important tip de plăți efectuate pe Business Net pe desktop
  4. Push Notifications pentru tranzacții cu cardul, dar și tranzacții pe cont, care permite controlul cash flow-ului direct din aplicație
  5. Administrarea cardurilor, prin blocarea, deblocarea și modificarea limitelor de tranzacționare la ATM și ecommerce. Funcționalitatea era prezentă în aplicația pentru persoane fizice și a fost adăugată în cea de persoane juridice, pentru a se evita telefoanele în call center.
  6. Autentificarea și semnarea tranzacțiilor cu amprentă și Face ID, la fel, funcționalitate transferată din aplicația de persoane fizice.

De asemenea, Mihălache a anunțat că Unicredit mai lucrează și la soluțiile de plată business pentru telefoanele cu Android, dincolo de Apple Pay care e deja existent, dar și dezvoltarea semnării de plăți cu semnătură multiplă, adică să începi procesul pe Desktop, dar să-l închei pe mobil.

„86% din documente pot fi semnate acum digital în relație cu banca, iar 39% din totalul documentelor chiar au fost semnate electronic. Până la finalul anului sperăm să ajungem la 50% din documente semnate digital”, a adăugat Antoaneta Curteanu.

În plus, pentru antreprenori, pe lângă aceste servicii de plăți digitale, Unicredit mai are și servicii precum eGenius și eGenius Web care facilitează crearea de magazine online pentru clienții proprii.

Ce vor antreprenorii de la mediul digital

Conform Antoanetei Curteanu, clienții băncii interacționează acum timp de 20 de ore pe lună cu aceasta, dar timpul ar putea fi scurtat mult dacă s-ar adopta soluții digitale.

Ea a menționat că mai sunt zone unde antreprenorii ar putea să se digitalizeze, de exemplu 4% au menționiat în cadrul unui studiu realizat de iSense Solutions că au adoptat plățile online, dar 50% din companii sunt interesante de tranziția digitală.

„Mai mult de jumătate din clienți au folosit semnătura electronică în relație cu partenerii afacerii, iar jumătate utilizează semnătura electronică în relație cu banca”, a spus Curteanu.

Andrei Cânda, Managing Partner la iSense Solutions, a prezentat rezultatele studiului făcut pentru Unicredit Bank despre digitalizarea afacerilor, studiu făcut cu 303 reprezentanți din sectorul B2B.

Iată principalele concluzii:

  1. 31% din IMM-uri și corporații susțin că situația actuală din punct de vedere economic este neutră, 13% consideră că e favorabilă
  2. 55% din firme spun că pandemia a afectat vânzările și veniturile, iar doar 5% au raportat creșteri ale vânzărilor
  3. 8 din 10 companii au raportat cel puțin o dificultate cauzată de pandemie
  4. Principalele dificultăți din pandemie au fost scăderea cererii (49%), activitatea suspendată temporar (31%) și plățile întârziate (23%)
  5. Oportunitățile din această perioadă vin dinspre digitalizare (37%), lansarea unor noi produse (29%) și creșterea cererii (20%)
  6. 38% din antreprenori au ales să transfere activități fizice în online
  7. 27% din antreprenori folosesc platforme online, 22% au implementat soluții digitale de teleworking, iar 12% au început să facă publicitate online
  8. 46% din companii consideră că procesul de digitalizare e îngreunat de dificultățile de adaptare ale angajaților
  9. 24% se plâng de costurile mari ale digitalizării
  10. 69% spun că principalul beneficiu al digitalizării a fost continuarea activității
  11. 50% consideră că economisesc timp prin adoptarea de soluții online

Vezi tot studiul în documentul de mai jos.

Studiu Transformare Digitala Companii - iSense Unicredit by start-up.ro on Scribd