Soluția Pharma Points a fost dezvoltată voluntar pentru a sprijini lupta împotriva răspândirii coronavirusului, prin reducerea expunerii la virus atât a pacienților, cât și a personalului din farmacii. Investiția în proiect se ridică la peste 10.000 euro.

Utilizarea Pharma Points este gratuită, atât pentru farmacii, cât și pentru populație. De la finalizarea proiectului, la jumătatea lunii aprilie, peste 500 farmacii s-au înscris în aplicație. În prezent, publicul poate interoga aplicația cu privire la disponibilitatea celor mai căutate produse (măști de protecție, mănuși, dezinfectanți, dar și medicamente precum paracetamol sau altele, eliberate pe bază de rețetă), în 130 localități din toate județele țării.

„Suntem direct implicați în piața farmaceutică și în colaborarea cu farmaciile de peste 6 ani. În acest context, vedem zilnic oameni care caută anumite produse și sunt nevoiți să meargă de la o farmacie la alta pentru a le găsi. Ne-am gândit ce putem face noi ca să ajutăm și să reducem riscul de răspândire a COVID-19. Am îmbinat cunoștințele despre industria farmaceutică, alături de expertiza în digital marketing, în mod special de messenger marketing, pentru a construi acest sistem”, declară Doru Mircea, Fondator Doctrina România.

Produsele farmaceutice a căror disponibilitate poate fi verificată în aplicația Pharma Points sunt cele mai căutate de public într-un anumit moment, acestea putând să se modifice în funcție de căutarile active ale utilizatorilor. Astfel, aplicația se actualizează continuu prin contribuția pacienților. Lista inițială de produse a fost stabilită cu ajutorul farmaciștilor cu care echipa Pharma Points s-a consultat.

Ca orizont, 3000 de farmacii și un milion de utilizatori pare un obiectiv rezonabil pentru lunile următoare, ținând cont de utilitatea serviciului și de feedback-urile primite până acum”, adaugă Doru Mircea.

Cum funcționează Pharma Points

Aplicația funcționează prin intermediul Facebook Messenger. Messenger este una dintre cele mai utilizate platforme digitale, atingând deja o plajă largă de utilizatori români din toate segmentele de vârstă. Un alt motiv pentru alegerea dezvoltării Pharma Points prin Facebook Messenger îl reprezintă faptul că nu este necesară descărcarea unei alte aplicații, ceea ce ar face adopția sistemului mai lentă.

Utilizatorii intră pe pagina de Facebook Pharma Points și apasă Trimite mesaj. Aplicația îl ghidează apoi prin câțiva pași de interogare, prin care utilizatorul menționează localitatea în care caută, iar apoi dacă este în căutarea unei farmacii bine aprovizionate sau a unui produs farma popular în acel moment.

După selectarea produsului, utilizatorilor le sunt indicate farmaciile în care îl pot găsi, iar după câteva ore sunt întrebați, în mod automat, dacă au găsit produsul respectiv în farmacia sugerată.

„Pharma Points funcționează în mare măsură ca un “waze” al farmaciilor, corectitudinea informațiilor depinzând fundamental de calitatea conținutul generat de utilizatorii săi. Dacă aceștia raportează corect unde au găsit un produs farma popular, cu toții vom avea acces la informația utilă și corectă. În prezent echipa noastră face constant verificări pentru a asigura calitatea informațiilor, însă pe măsură ce volumul datelor crește, ne bazăm pe utilizatori”, spune Doru Mircea.