Antreprenorii din România au nevoie de multe lucruri în această perioadă, dar la nivel intern au reușit să comunice cu ajutorul tehnolgiei. Cum poți să folosești tehnologia în avantajul tău?

Cum arată astăzi antreprenorul digitalizat? Momentele prin care trecem ne arată că e extrem de important să avem o afacere flexibilă și fluidă, care să se adapteze rapid la mediul online și care să-și diversifice modurile prin care ajunge la clienți. Indiferent dacă avem un sediu fizic puternic în mod obișnuit, trebuie să avem și o prezență online unde să ne concentrăm și să oferim clienților o experiență multichannel.

Am scris mai jos câteva exemple prin care antreprenorii români au folosit tehnologia în această perioadă pentru a putea să se adapteze și la final vrem să aflăm inclusiv nevoile voastre digitale. Ce vor antreprenorii astăzi?

Întâlniri online și webinarii

Puțini antreprenori și-au pus problema până acum de a comunica diferit cu publicul lor în afară de o pagină de Facebook tradițională și mesajele de acolo. Odată ce contactul direct cu clienții nu mai este făcut față în față, comunicările s-au mutat în mediul online. De asemenea, la nivel de echipe discuțiile și dialogurile se fac astăzi prin videoconferințe.

După ce trece această perioadă, e posibil ca multe companii să rămână cu astfel de obiceiuri și să facă mai multe întâlniri online, să renunțe la unele ședințe care pot fi făcute prin videoconferință și contactul cu clienții va putea fi făcut și prin videoconferință.

Completează formularul de mai jos și ajută-ne să știm opinia ta despre serviciile de telecomunicații și antreprenori.

De asemenea, o serie de antreprenori locali au venit cu soluții. Bittnet oferă companiilor implementări rapide și gratuite a softurilor prin Cisco, iar Privesc.eu a lansat un serviciu de conferințe online gratuite pentru echipe mici.

Trecerea la vânzări online pentru toți retailerii

În această perioadă magazinele care nu sunt de strictă utiliatate au fost închise și au mai rămas doar supermarketuri sau farmacii deschise. Din acest motiv, numeroase business-uri au trebuit să se adapteze și să deplaseze tot fluxul de clienți online. Rețelele mari aveau la dispoziție site-urile de ecommerce deja, dar magazinele mici și retailerii tradiționali au trebuit să se adapteze.

Primele afectate au fost restaurantele care nu mai puteau primi clienții în locațiile fizice. Ce fac astăzi acestea? Majoritatea restaurantelor din orașele mari au trecut pe platforme de livrări precum Uber Eats, foodpanda, Glovo, Takeaway, dar au existat și abordări diferite. De exemplu, echipa cafenelei Dose Cafe a ales să continue business-ul prin oferirea unui abonament la cafea pentru următoarea perioadă, prin care poți să comanzi cafeaua ca să o prepari acasă. În plus, startup-ul românesc ialoc.ro oferă o soluție de carduri cadou, prin care clienții pot cumpăra carduri de tip voucher la restaurantele favorite care vor fi folosite după trecerea pandemiei și când vom putea ieși din casă.

Pentru că magazinele online au nevoie și de soluții rapide de plăți, operatorul local de plăți Netopia a pus la punct un proces foarte rapid de digitalizare a business-urilor. Astfel, se pot instala în magazinele online serviciile de plăți, dar antreprenorii pot folosi și metode rapide, precum un POS direct în telefonul mobil sau un link rapid de plată care poate fi transmis și prin WhatsApp.

Rețea cât mai bine pusă la punct

Pentru orice companie în această perioadă e nevoie de alegerea unei rețele cât mai bune pentru datele mobile și internetul fix. Tocmai pentru că majoritatea companiilor folosesc astăzi unelte de comunicare video pentru a sta în contact cu angajații, este importantă alegerea unei rețele cât mai stabile și care să reziste în această perioadă. De altfel, la nivel european, pentru a limita presiunea pusă pe rețelele de telecomunicații, platformele mari de streaming precum Netflix, Amazon Video sau YouTube au redus calitatea transmisiunilor pentru că extrem de multe persoane accesează astăzi internetul.

Programe de monitorizare digitale

În plus, în această perioadă, mai mulți antreprenori și-au dat seama de necesitatea folosirii unor instrumente online pentru aspecte la care nu s-au gândit înainte. O mulțime de antreprenori mici și mijlocii folosesc zilele acestea facturarea digitală și mulți mai mulți au trecut în ultimele săptămâni prin această metodă, de exemplu folosind Soluțiile SmartBill. Un startup din Iași, ThinkOut, oferea un serviciu de management pentru cash flow, util pentru antreprenori ca să-și dea seama dacă au destui bani pentru continuitate. În această perioadă serviciul a devenit gratuit și poate fi folosit de oricine vrea să facă analize financiare foarte rapide, un exemplu de cum poate fi folosită tehnologia pentru monitorizarea afacerii.

De asemenea, au apărut și servicii de asistență prin blockchain, Cloud gratuit pentru companii care au nevoie de transmisii online rapide, dar și pontaj online, de la distanță, pentru că acum toată lumea muncește de acasă acolo unde se poate.