Și nu ne referim la acei funcționari a căror prezență este mai mult sau mai puțin vizibilă prin instituțiile publice (iar ajutorul oferit cetățenilor este, deseori, inexistent), dar nici la artista Antonia, ci la un proiect de inteligență artificială prin care locuitorii Clujului pot depune cereri online la Primărie, economisind astfel 40% din timpul lor.

”Primăria Cluj-Napoca simplifică accesul clujenilor la serviciile administrației publice locale, cu ajutorul tehnologiei. Respectând cerințele legale în vigoare, Primăria a stabilit un număr de 60 de tipuri de cereri pe care cetățenii le pot adresa instituției, cu ajutorul funcționarului public virtual Antonia”, scria recent pe pagina sa de Facebook primarul Emil Boc.

Acesta preciza faptul că, odată cu introducerea primului funcționar public virtual, clujenii vor putea alege să își înregistreze acele cereri (sunt pentru direcția tehnică, direcția generală de urbanism, direcția taxe și impozite) de la distanță, fără a fi nevoie să se deplaseze fizic la registratura generală a instituției sau la una dintre primăriile de cartier.

”Am câștigat anul trecut titlul de capitală națională a digitalizării, fiind orașul cu cele mai multe proceduri digitale. Avem peste 52 de proceduri în relația cu cetățeanul. Acum am venit cu una nouă, care ține oarecum de avansul inteligenței artificiale și prin asta avem primul funcționar public virtual din România, se numește Antonia, care în prima etapă primește cererile online, sunt 60 de cereri care de ieri pot fi depuse de cetățenii Clujului online, de acasă, de pe calculator, fără să mai vină la Primărie. Instant, Antonia le distribuie la șefii de servicii, care au obligația rezolvării lor, trimit cetățeanului un răspuns prin e-mail, cu numele Antonia, cu numărul de înregistrare, care poate fi urmărit după aceea pe site-ul Primăriei la ce nivel se află cererea de rezolvare (...) și cetățeanul economisește 40% din timpul pe care-l pierdea până acum cu depunerea clasică a cererii”, a explicat Boc cum funcționează Antonia într-un interviu pe care l-a acordat astăzi.

Primarul Clujului a anunțat că, în etapa a doua a acestui proiect, Antonia „va avea și o formă” cu care publicul va putea interacționa. Totodată, Emil Boc a precizat faptul că, procesul de digitalizare va continua, prin suplimentarea progresivă a altor tipuri de cereri, care vor putea fi depuse online, prin intermediul funcționarului public virtual Antonia.