Ca mai toți oamenii din generația nouă, nu s-a ferit de riscuri și de inevitabilele eșecuri. Nu a fost niciodată angajat (ok, excludem cele două săptămâni în care a încercat să fie barman, dar a realizat destul de rapid că nu este ceva ce și-ar dori să facă) și a cochetat cu diverse afaceri, mai mici sau mai mari. A adus blugi din Turcia și i-a vândut în Obor, a avut investiții în imobiliare (depozite), a pornit un business de transport autoutilitar.

Însă, abia acum vreo 6 ani și-a dat seama că are o pasiune foarte mare pentru industria alimentară și că ar fi bine să investească pe acest segment. Așa că a deschis Circus Pub, un local cu meniu bazat pe preparate din bucătăria italiană (pizza, paste, salate), din simplul motiv că își dorea un spațiu în care să aibă deplina libertate de a experimenta cu tot felul de rețete.

Pentru o vreme s-a ocupat de Circus Pub în paralel cu administrarea business-ului de transport (Lucian Băltaru, CEO-ul Sameday Courier și acționarul minoritar al firmei de curierat, a fost până în 2015 partenerul său în Circus Pub), iar de la finalul lui 2015 a renunțat la orice alt business pentru a se dedica doar pub-ului.

Cel mai bun burger

Tot atunci și-a dorit să participe pentru prima dată la un festival dedicat în exlusivitate burgerilor. Pentru că în 2015 trecuse deja vremea Burgerfest-ului, a mai așteptat un an până să ne răsfețe papilele gustative cu cei mai buni burgeri – în 2016, George și echipa Circus Food Truck au câștigat premiul cel mare în cadrul festivalului, iar în acest an s-au clasat pe locul doi.

Pînă în acel moment, nici prin gând nu-i trecea că va ajunge să diversifice business-ul Circus Pub cu un food truck axat pe burgeri. Își dorea să plece la plimbare cu un camion pe la festivalurile din țară, dar nu se gândise că va vinde burgeri. Și-a căutat un camion și a a găsit unul vintage, Ford 1975, pe care l-a recondiționat, o investiție estimată între 15.000 și 20.000 de euro (a dat cam 5.000 de euro pe camion, restul banilor fiind investiți în carosare și utilaje).

Faptul că a ieșit pe primul loc la Burgerfest în 2016 a cam sealed the deal, ca să-i spunem așa, chiar dacă participarea a fost cu emoții (a reușit să ajungă cu Circus Food Truck cu puțin timp înainte de începerea evenimentului). Au concurat 17 restaurante, iar chef Foa, chef Nico Lontras și Marius Tudosiei au jurizat cel mai bun burger. George a câștigat atunci cu Marie Antoinette, un burger din piept de rață, cu foie gras, sos de trufe și brânză Camembert. Din echipa sa a făcut parte și Robert Petrescu, câștigătorul MasterChef din acest an.

Joaca cu ingredientele

După acest concurs, a lansat afacerea cu burgeri. Și nu orice fel de burgeri, ci unii gourmet, pentru că își dorește să se diferențieze de celelalte pub-uri sau food truck-uri care ne îmbie cu rețete de burgeri destul de clasice. De altfel, chiar și în acest an a făcut la Burgerfest o nebunie de burger cu icre de sturion, alge, cremă de creveți și scoici (denumit Aqua). De data aceasta a mers fără ajutor din partea vreunui alt pasionat de mâncare bună și a reușit să iasă pe locul 2 din 26 de participanți.

”Îmi place să mă joc cu ingredientele”, îmi spune George precizând faptul că aproape săptămânal introduce câte un burger nou în meniul food truck-ului.

Își găsește inspirația în orice moment, dar o vizită prin magazinele alimentare ajunge să îi sugereze o mulțime de posibile rețete. Chiar cu câteva zile înainte de a ne întâlni, trecuse prin Billa (pe timpul verii găsiți camionul Circus Pub în parcarea Promenada – n.red.), iar un cocoloș de brânză de burduf i-a dat o nouă idee pentru un nou burger care îți răscolește papilele gustative: Farm Burger (carne de vită black angus, valeriană, pancetta afumată la grill, brânză de burduf, cremă de hrean).

Îmi place să mă joc cu ingredientele

Primul food truck cu gyros

Între timp, George a mai pus în practică o idee de business bazat pe camioane cu mâncare: din luna martie a acestui an a dat drumul unui food truck cu gyros, fiind cam singurul de acest gen de la noi. De ce? La mijloc au fost motive personale – îi place mâncarea grecească foarte mult -, dar și dorința de a le oferi consumatorilor o alternativă la mâncarea pe care o pot găsi în zonele de food truck-uri. ”Într-o mare de burgeri am deschis și un camion cu gyros”, spune el amuzat.

Și pentru această nouă inițiativă a avut nevoie de circa 20.000 de euro pentru achiziția și dotarea camionului.

Într-o mare de burgeri am deschis și un camion cu gyros

Chiar dacă nu îi aduce aduce un venit constant (face puțin peste 20.000 de euro), businessul cu food truck-uri îi place foarte mult. ”E una dintre cele mai grele afaceri, dar e pe stilul meu. Interacționezi foarte mult cu oamenii și îmi place foarte mult asta”, povestește George. Iar totul a pornit ca un experiment.

Artistul de la Circus Pub

Pentru că îi place să se implice în tot ce ține de afacerile sale, deocamdată nu crede că va crește numărul de camioane. Însă nu ar spune nu unui al doilea local fix (Circus Pub este deschis în Tei, în zona parcului Circului, de aici venind și numele său). Pentru că sunt momente, destul de dese, când pub-ul devine neîncăpător (în local și pe terasă sunt aproximativ 80 de locuri), iar clienții trebuie să facă rezervări chiar și cu 10 zile înainte – Circus Pub are încasări lunare de circa 36.000 de euro). Să fie de ”vină” faptul că George știe să prepare cel mai bun burger din oraș?

Trebuie să te întrebi: tu ai mânca ceea ce prepari?!

”Nu am făcut niciodată planuri de afaceri seci. Nu vreau să strâng bani, vreau ca lumea să se simte bine și să să cresc organic, prin recomandări”, afirmă el. Și asta pentru că George este interesat să ofere calitate. ”Trebuie să te întrebi: tu ai mânca ceea ce prepari?!”.

Până mai acum câțiva ani street food-ul era echivalentul gogoșilor, covrigilor și al sezonierelor hamsii cu bere pe care le găseai la fiecare butic de pe plajă. De atunci însă, oamenii din lumea nouă, dornici să experimenteze și aici mâncăruri pe care le regăsesc prin călătorii, au învățat că există alternative de mult mai mult bun gust. Așa că le-au făcut loc artiștilor care transformă ingrediente uneori banale în opere de artă gourmet din care aromele fac adevărate acrobații pe cerul gurii.