Acest articol a fost publicat prima oară de către Delia Mircea pe Contzilla.ro, site-ul care explică legislația și contabilitatea pe înțelesul tuturor.

---

Nu este obligatoriu ca o entitate să își deschidă cont bancar, dar există constrângeri legate de mediul de business care o pot determina să își deschidă un cont bancar.

Iată și câteva reguli simple bine de știut, care reglementează trezoreria:

1. Atunci când faci tranzacții în numerar – trebuie să ții cont de plafoanele la încasări și plăți reglementate de Legea 70/2015.

2. Documentele legate de casierie cel mai des utilizate sunt chitanța și dispoziția de încasare/ plată. Documentele utilizate în contabilitate sunt reglementate de Legea 2634/2015.

3. Toate tranzacțiile cu numerar se reflectă în registrul de casă, care se ține pentru fiecare punct de lucru, dacă există mai multe, și pentru fiecare valută, dacă este necesar.

Păstrarea unor sume în valută în casieria unității se poate dovedi necesară de exemplu atunci când angajații pleacă frecevent în delegație în afara țării și primesc avansuri în valută și, de asemenea, la reîntoarcerea din delegație când au de efectuat rambursări.

Se poate opta ca bonurile de casă să fie înregistrate în registrul de casă poziție ca poziție sau cumulat ca raport Z.

4. Nu există un plafon maxim pentru sumele păstrate în casieria unității.

Pentru a-ți reduce din muncă, ar trebui să știi că există aplicații care găzduiesc casieria unității în cloud, cum este Smart Bill, unde poți consulta oricând sumele disponibile. Din motive care țin de dorința de reducere a riscului de fraudă, unele entități aleg să depună zilnic numerarul încasat la bancă.

5. Introducerea extraselor de bancă în contabilitate.

Această activitate este una dintre cele mai intensive în muncă pentru un contabil, fiindcă presupune introducerea fiecărei tranzacții: încasări, plăți, comisioare bancare, schimburi valutare, poziție cu poziție de pe extras. La firmele cu tranzacții numeroase extrasul de bancă poate însuma pagini bune.

6. Plățile, încasările, transferurile și orice alte asemenea operațiuni care decurg din vânzări de bunuri și prestări de servicii între rezidenți, indiferent de raportul juridic care le reglementează, se realizează numai în monedă națională, cu excepția anumitor operațiuni cum ar fi cele de comerț exterior și prestări servicii externe.

Citește și despre:

Plafoane fiscale 2019 – unde se încadrează afacerea ta în acest an

Microîntreprindere - condițiile necesare pentru 2019

Declarații fiscale pe care să le depui în 2019

Afișe obligatorii în orice magazin - informații de pus la vedere

Cotele de TVA aplicabile în 2019 - ce să știi când întocmești facturi

Impozit microîntreprinderi - cum se calculează?

Plătitor sau neplătitor de TVA ? Avantaje și dezavantaje bine de știut

Cinci strategii care te ajută să menții un cash flow pozitiv

Scutiri sau facilități pentru angajați și angajatori în 2019

Întocmirea și depunerea situațiilor financiare pentru 2018